Tuesday 8 December 2015

Filled Under:

Tak Sanggup TENGOK ! Foto Sambutan Hari Raya Terakhir Almarhum Tunku Jalil Sebelum Mangkat ( 5 GAMBAR )




Hari Raya Terakhir Almarhum Tunku Jalil Bersama Keluarga Kini Tinggal Kenangan.


Terharu kami melihat telatah keluarga Diraja Sultan Johor yang telah meluangkan masa beraya di Kuala Kangsar Perak baru-baru ini.


Gambar gambar ini dirakam ketika sambutan hariraya tahun ini dan merupakan raya terakhir buat arwah Tunku Jalil,dan sudah tentunya keadaan seterusnya juga tanpa kehadiran almarhum.


Menerusi entri yang dikongsikan menerusi laman Facebook Kesultanan Johor mendapati, Anakanda Sultan Johor telah berjumpa dan beraya bersama dengan sanak saudara sebelah bondanya, Permaisuri Johor Raja Zarith Sofiah Sultan Idris Shah.


Tunku Idris, Tunku Aminah, Tunku Jalil dan Tunku Abdul Rahman kelihatan gembira dan seronok dapat bertemu sepupu-sepupunya yang kemungkinan sudah lama tidak  berjumpa.


Malah keluarga diraja ini juga telah singgah di sebuah kopitam di pekan Kuala Kangsar tanpa sebarang protokol yang selalunya diamalkan dalam hierarki kerabat diraja. 



Mereka mengabungkan lebih 3 buah meja untuk duduk bersama dan berbual mesra sambil menjamu selera.



Sikap sederhana keluarga Diraja ini telah berjaya menarik perhatian orang ramai di sekitar Kopitiam itu malah mendapat reaksi positif di media sosial.

AL FATIHAH.




0 comments:

Post a Comment