Sunday 6 December 2015

Filled Under:

Lucu !! Kenangan Chef WAn Tak Kenal Siapa Tunku Jalil Yang Duduk Di Sebelahnya








Kali pertama Almarhum jumpa saya, beliau cakap boleh tak saya nak berjabat tangan dengan awak sebab saya salah seorang peminat awak. Dan di rumah saya kerap main masak-masak dengan kakak saya setiap kali nampak awak di kaca TV. Selepas berjabat tangan, saya bertanya kepadanya bekerja di mana. Dia menjawab bekerja sebagai pembantu di Zoo Singapura.




Ketika itu, saya tidak sangka sama sekali bahawa beliau adalah anakanda kepada Sultan Johor, almarhum Tunku Jalil !!

Dia bertanya samada boleh atau tidak berpindah di kerusi hadapan supaya mudah untuk berborak. Apabila bertanya dia bekerja di mana, jawapan almarhum dia tengah training dengan Polis diraja tanpa tahu almarhum sebenarnya kurang sihat.


Menurut chef wan, almarhum seorang yang sopan santun dan mudah didekati. Selepas mengetahui kemangkatan almarhum, adalah satu kehilangan yang besar buat negara kita. Mengenali almarhum walaupun sekejap sudah membuatkan dia terasa kehilangan yang teramat apatah lagi keluarga almarhum.

Semoga Allah merahmati Tunku Jalil dan tempatkan almarhum di kalangan mereka yang beriman.




0 comments:

Post a Comment