Sunday 29 November 2015

Filled Under:

9 Kegunaan Ubat Gigi Yang Mungkin Anda Tidak Pernah Tahu Selama ini!


Kebanyakan dari kita tak tahu, ubat gigi ini bukan sekadar untuk korang gosok gigi jek. Malah ada banyak kegunaan sebenarnya yang sangat bermanfaat untuk kita.


Salah satu nya, boleh guna untuk cuci barang kemas yang selalu nampak kusam. Kadang barang kemas ini akan terlekat dengan daki di jari kita. Guna ubat gigi, sekejap saja akan berkilat menawan.




Kereta anda pernah nampak macam semakin malap? Mungkin cara ini boleh guna untuk kilatkan sekitar lampu kereta anda supaya lebih terang.



Para ibu dan pengumpul kasut snikers pasti suka yang ini. Gunakan ubat gigi untuk buang segala kotoran hitam yang melekat di bahagian getah di tepi kasut.



Kalau korang jenis pembersih mesti akan selalu cuci tandas. Kebanyakan guna clorox namun kalau clorox kehabisan anda boleh guna ubat gigi untuk bersihkan tandas.




Gula-gula getah melekat di rambut? Ini masalah biasa bagi para ibu yang ada anak kecil yang suka makan gula-gula getah.  Tapi adakalanya kawan-kawan dia yang nakal yang buat.  Nak tanggalkan bukan senang. Kini boleh diselesaikan dengan ubat gigi dan berus gigi saja.


Kalau anda jenis peminat CD, mesti stress apabila cd bercalar... Apalagi, sental la dengan ubat gigi.


Yang ada anak tu mesti pening dengan contengan kasih sayang dari mereka kan? Gun saja ubat gigi konfem hilang


Malah, kesan kotor pada seterika juga boleh hilang dengan ubat gigi.




Kalau dinding anda selalu kena conteng, lepas ini tak perlu risau lagi. Ambil kain dan sedikit ubat gigi, gosokkan di tempat cat dan insyaAllah pasti hilang.




0 comments:

Post a Comment